15 februari 2010

Överraskningarnas kväll...

Fia lyckades verkligen överraska mig i fredags!

Vi hade ju bestämt oss för att gå ut och äta, jag bokade bord på Restaurant Köket vid Krokshallstorget. En riktig köttrestaurang kan man väl säga. De hade ett väldigt kul koncept; välj vilken typ av kött du vill ha och hur mycket (Fia tog oxfilé och jag valde marinerad oxfiléspett) och till detta fick man ett papper där man skulle fylla i hur man ville ha köttet, vilka tre tillbehör man ville ha; en sås, en sorts potatis och grönsaker. Det fanns ca sex olika alternativ av varje tillbehör, så det var ju bara att välja och vraka!

Vi fick vänta ett tag, men det var verkligen värt den väntan, för Fasen vad gott det var (och VARMT, jag brände mig på mina klyftpotatisar)!

Vi satt och småpratade om allt möjligt, när Fia plötsligt säger att vi inte alls ska bli hämtade av hennes mamma (som skulle vara chaffis så vi skulle kunna få dricka lite vin till maten), utan vi ska bo på First Hotel Grand!

Plötsligt mitt under middagen fick Fia näsblod!? Värsta kranen! Hon berättade då att hon haft lite stressigt med att fixa allt utan att jag skulle märka nåt och att det nog var därför.
Stackarn!

Mätta och belåtna gick vi till Grand som ligger ett stenkast från restaurangen. Perfekt när det var så kallt ute.
Vi fick vårt hotellrum som visst låg på nionde våningen, högst upp!
Fia ville att jag skulle öppna dörren när vi kom upp, jag gick in och på bordet längst in i rummet stod en vit låda med grönt snöre runt. Ännu fler överraskningar!

Jag fick öppna och där i låg allt möjligt; en flaska bubbel och två champagneglas, chokladtryfflar, jordgubbar och hallon, tandborstar och tandkräm, dusch- och badgrejer!

Jag kände mig helt överväldigad av alla överraskningar och visste knappt vad jag skulle säga. Hon kan vara otroligt romantiskt ibland, Fia sötnosen..

Det var en fantastisk nattutsikt över hela Borås och vi korkade upp!

Grand är dessutom kända för att ha en väldigt god frukostbuffé, vilket absolut stämde. Hotellfrukost är väl bland de godaste frukostarna man kan äta. Perfekt avslut på en lika perfekt hotellvistelse.

Tack älskling!


Grillspett på marinerad oxfilé med klyftpotatis, bearnaise och cole slaw.


Oxfilé på planka med gratinerat mos, bearnaise och rostade grönsaker.


Överraskningspresent!


..fylld med massa saker!





Lite bubbel!





Jo, det här är utsikten! ;)


..och vi!


Fint badrum..


..och fint rum!


Mumsigt! Tryfflarna var supergoda.. och jordgubbarna också.


Gott bubbel också!





Frukostmys!

1 kommentar:

  1. åhhhh kärlek så mysigt! :) vill oxå bli bortskämd.
    ser ut som en super helg! många kramar från malta!!!!!!

    SvaraRadera