18 februari 2010

Funka inte

Kom på en av sakerna jag inte kom ihåg.

TV4!
Vi har inte haft TV4-kanalerna sen ungefär den 1 februari. Jätteroligt.
Vi bytte antenn för ett par månader sen och hade inga problem efter det, tills just den 1/2 när alla fyrakanaler och sexan stendog. Inte så att det har blinkat och hackat som det gladerligen brukar göra emellanåt, utan de verkligen bara slockande.

Vi har inte orkat ta tag i det riktigt, för vi har haft kanalerna på den gamla boxen, av nån konstig anledning, men det är ju inte riktigt lika roligt att sitta i sovrummet och glo istället för i vardagsrummet.
Så igår tog jag tag i problemet och ringde TV-gubben.

Berättade om de olika boxarna som antingen funkar eller "funka inte" (som Mille säger) och jag berättade att vi hade testat den "trasiga" boxen hemma hos svåger och DÄR funkade den = alltså inte fel på boxen.
TV-gubben sa att det ändå kan vara boxen och att svågern troligtvis har mycket bättre mottagning än vi har, men han skulle höra av sig och förhoppningsvis komma ut på lite besök.

Igår kväll, efter det snöpliga Anja-flyget, zappade Fia runt och fick upp sexan. Du, sexan funkar idag, hörde jag henne ropa.

Eh, va?

Kolla fyrorna också då!.

Jepp, funkade också.

Vad fasen?! Var det bara för att vi ringde TV-gubben eller? Eller var det för att vi hade varit hos svåger och fått en extra energiboost hos honom?

Jag slår vad om att kanalerna är borta idag igen, det ska ju tydligen snöa 3 dm och snö tillsammans med TV-antenn är ingen bra kombination.

Jag tror inte vi avbokar TV-gubben trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar