7 februari 2010

Melodifestivalen och magsjuka..

Magsjukan ja, den verkar ha gått över nu och ingen av oss andra har fått den - hittills i alla fall. Risken är ju som alltid när man säger sånt, att man ca tre minuter senare har drabbats av alla symptom som finns, men vi fortsätter hålla tummarna OCH att äta vitpepparkorn.
Samma där, den starkaste tro kan försätta berg och SjälvKlart fungerar vitpepparkorn som magsjukestoppare! ;)

Melodifestivalen igår nu då.
Jag vet inte riktigt vad som har hänt de senaste åren. Jag som alltid varit jätteengagerad, lusläst tidningar och haft benkoll, har knappt koll på vilka artister som ska vara med!?
Sen är ju i och för sig den stora finalen i ESC mer min grej, jag älskar alla urusla utrikiska bidrag där det ena låter än mer etniskt än det andra. Melodifestivalen är bara en transportsträcka fram liksom..

Igår var väl inget undantag för mig därför, jag köpte en kvällstidning, läste lite medan bidragen spelades på tvn och fick väl en eller annan favorit, men jag tror INTE vinnaren för Sverige spelades igår.

Min favorit?
Salem al Fakir, skönt gung och låt som satte sig på hjärnan direkt. Kommer troligtvis att spelas sönder i radio framöver, men inte mig emot. Jag gillade den..

Lite imponerad av Maries (jobbarkompis) analys innan festivalen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar