6 februari 2010

Fy f-n för magsjuka!

Jag flydde fältet lite i förmiddags när det verkade ha lugnat ned sig hemma. Vi behövde handla och fixadona en del, så jag passade på att åka iväg. Ett par timmar senare ringde Fia och berättade att det hade hänt igen - kaskaden i VÅR säng. Åh så trevligt..
När jag kom hem så möttes jag av den här scenen... helt slocknad. Inte konstigt när man är två korta år och får en riktigt magsjukegenomkörare..



Kan tillägga att det inte har gått över än, ännu en gång till har hunnits med nu i eftermiddag kväll och nån simning blir det väl inte imorgon heller. Får se om det ens blir nåt jobb på måndag. Tror inte det är så populärt att dra med sig dagsgamla magsjukebaciller dit, men vi får väl se...

3 kommentarer:

  1. Båda våra har haft det nu, fast det har gått över jättefort för dem. Ca 10 timmar och sen inget mer för båda. Hoppas Mille mår bättre snart och att ni slipper få det. Enligt ic så smittar man inte innan man blir sjuk men däremot 48 timmar efter sista symptom... Vet inte om det stämmer, men 48 timmar efter har jag hört många gånger iaf...

    SvaraRadera
  2. Undra om det gäller bara för vinterkräksjukan, eller om det är samma med "vanlig magsjuka"..

    SvaraRadera
  3. Ingen aning, men kräksjukan var det vi hade, det kan ic intyga efter nattens festiviteter ;-) Nu väntar jag på att det ska bli min tur *rullar tummarna*. Vet inte varför den skulle hoppa över mig när den har avverkat resten av familjen...

    SvaraRadera