26 februari 2010

Nostalgisk till tusen..

Jag hittade ett brev från en gammal vän, en så kallad brevvän.

Vet ni vad det är, barn? Jo det är något man hade innan datorn fanns i var mans hem och då skrev man brev på papper med en vanlig penna, många gånger var en blyertspenna att föredra eftersom man ibland skrev fel och det blev så fult att kladda över och skriva nytt, så då suddade man istället.

;)

Jag hittade alltså ett brev från en gammal vän som jag inte har hört av mig till på nästan tio år och ja, det var jag som slutade skriva. Fråga mig inte varför, det har bara inte blivit av..
När jag läste brevet fick jag såklart jättelust att höra av mig och då gör vi ju på samma sätt som vi alltid gör nu för tiden - vi kollar Facebook!
Men nej, ingen träff där.

Eniro då? Nähä, inte det heller.

Birthday.se? Joooo, där fanns, men såklart bara samma adress som jag hade i brevet och självklart ingen mailadress eller mobilnummer.

Stayfriends.se finns ju också i och för sig, men då måste man ju vara guldmedlem för att kunna ta emot och läsa meddelande. Hmm...

Har människan gått upp i rök eller flytt landet?
Det senare är kanske mer troligt än det första.

Undra vad jag ska göra nu då? ...för jag kan väl möjligtvis inte tänka mig att skriva ett V A N L I G T  B R E V?

4 kommentarer:

  1. Har jag sagt att Oski hittade mig på fejjan..Sjukt! :) typ 18 år senare.. o han bodde två hus från vivi & fredde i sthlm med! coolt! kram o ha en bra lördaG!

    SvaraRadera
  2. Ja det där är rätt otroligt.. världen är verkligen liten. :)

    SvaraRadera
  3. Skicka ett brev, då blir posten glad också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* Jösses, det var ett gammalt inägg du hittat och kommenterat!
      Undra vad jag gjorde, jag tror jag skrev ett brev faktiskt, men fick inget svar tillbaka.

      Radera