24 mars 2010

Glad unge och nackspärr

(Jag vet knappt om jag vågar skriva det här, för då kanske det ändras..)
Vi har ett väldigt glatt och nöjt barn att lämna på dagis varje dag numera! Det är verkligen en fröjd att se hur bra han trivs och varje morgon så hinner han knappt ta sin båtdekal (en liten grej de sätter upp på en tavla varje dag för att visa att de är där, den tas ned varje eftermiddag och sätts upp på en annan tavla i entrén) innan han ska springa in i lekrummet.
Jag påminner honom och han sätter upp den, sen ned på golvet och jag får tigga till mig en puss&kram&hejdå, sen är det swisch iväg.

Härligt!

Däremot har jag en fru som inte är lika glad och pigg, inte inatt i alla fall. Fast på natten ska man väl kanske inte vara så pigg i och för sig.
Nåja, hon kom hem tidigare igår från träningen och sa att hon hade sträckt sig och fått nackspärr. Inatt vaknade hon av det gjorde så ont att hon inte kunde röra sig.
Sjukvårdsupplysningen fick sig ett samtal vid två-tiden, befarad wiplash, bokad tid på Vårdcentralen kl 10 och frun parkerade sig i gästsängen för hon kunde inte sova. Tack och lov för SVTPlay med Mästarnas Mästare och True Blood.
På morgonkvisten kom hon tillbaka och sov faktiskt en liten stund. Får se hur resten av dagen förlöper.

Stackarn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar