15 mars 2010

Försäkringskassan...

...är ett kapitel för sig, det vet alla som har barn! Oftast så kan de inte hjälpa en och ännu oftare är man mer irriterad när man lagt på än innan samtalet ägt rum.

För vår del har irritationen mest handlat om vårt bank-ID som gör att vi kan logga in och begära VAB på deras hemsida. Ända sen vi bytte dator har vårt bank-ID strulat och betett sig som det har ett eget liv (vilket det säkert har också) både för vår bank och för Försäkringskassan.

Vårt bank-login löste sig tack vare en kollega, men FSK har inte löst sig vilket nu innebär att vi kan logga in på deras sida, men vi kan inte signera våra begäran om VAB = helt meningslöst att använda FSK internettjänst!

Så idag var det samtal till FSK som gällde och innan man knappat rätt bland alla val man kan göra så man till slut får prata med en riktig person, hinner man bli både gammal och gråhårig (fast nu har de ring-upp-tjänst så man slipper sitta i telefonkö och istället ringer upp mig *super!*).

Prata, prata, prata, ärende, ärende, ärende.
- Jag måste kolla vilka blanketter jag HAR fått och återkomma? Ok, vi hörs senare då.

Kolla, kolla, kolla. ...och sen samma vända igen.
Knappa, knappa, knappa, vänta, vänta, vänta. (tack för ctrl+c ctrl+v)

- Ok, då skickar ni alla blanketter?
Tack då.

Hm, nåt är fel här. De Hjälpte mig och de ska Lösa mitt problem?

Jag måste ha ringt till fel ställe.

2 kommentarer:

  1. Tryck nr 9 så kommer du till en telefonist med en gång;-)
    Från en som jobbar på FK.
    Kram fia

    SvaraRadera
  2. Tack, ska försöka komma ihåg det där. :)

    SvaraRadera