28 september 2010

Vaken!


Mamma är vaken.

De opererade in respiratorslangen i halsen igår och på kvällen släppte de lite mer på nedsövningen.

Hon är glad, ledsen och undrande om vartannat. De har förklarat för henne vad som har hänt och man ser att hon vill försöka prata och blir nog frustrerad när hon inte kan.

Hon skakar mycket på huvudet och när Miranda ville att hon skulle vila lite så ville hon Inte göra det.

Fia sa att hon nog är rädd för att somna igen.

När Miranda hade berättat om min farmor Linnéas fall och gårdagens höftoperation, hade det sett ut som mamma hade försökt säga "Jösses".

Så hon hänger ju med..

Fia träffade henne idag på lunchen och hon hade skrattat och varit glad ont henne.

Hon hostar mycket och det är bra för lungorna. De blir starkare när de får jobba och slemmet blir mindre.

Hon har även fått byta till en slags stol där hon kan sitta upp istället för att ligga ned. Även det är bättre för lungorna.

Imorgon förmiddag åker jag dit igen..

8 kommentarer:

  1. Hälsa så gott från oss

    SvaraRadera
  2. Så härligt att höra Marie!!!
    Kram,
    Irene

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är så skönt att mia mår bättre. Jag hade tänkt att besöka henne inom kort. Hoppas ni mår bra! Ta hand om er! Kram//Lindie

    SvaraRadera
  4. Du är säkert mycket välkommen Lindie, hon skulle nog uppskatta besökert. :)
    KRam!

    SvaraRadera
  5. Helen, absolut! :) Vi åker dit på söndag igen.

    Iréne, tack igen för omtanke. Jag hälsade från dig till henne.. :)

    SvaraRadera
  6. försvann min kommentar? jag försöker igen för säkerhets skull:

    så hemskt med din mamma! jag hoppas hon kryar sig fort och att ni har det bra alla ni andra!!

    krams!

    SvaraRadera
  7. Tack ullisen... jo vi hoppas det ska gå framåt med allt nu. Vi åker ned imorgon och träffar henne igen. Hoppas på framsteg då.
    kramkram*

    SvaraRadera