15 september 2010

Det är mycket nu..

Prinsen fick feberfrossa inatt igen. Jätteroligt, verkligen. Den här gången fick vi tvätta både lakan och täcke.

Om det är magsjuka? Nope, vågar nästen helt och hållet utesluta det för han är så febrig. Förr när han haft vanlig magsjuka så har han bara spytt och sen har det varit bra med det.
Nu är det höga febertoppar som kommer snabbt och de kan tydligen resultera i kräkningar, vilket de gjort även tidigare när jag minns tillbaka, plus att han är snorig.
Jag ringde BVC och hon bekräftade samma sak. Influensa antagligen och det är ju inte konstigt för han har ju varit sjuk både innan resan, under och nu efter. Han har väl aldrig riktigt fått chansen att bli frisk helt enkelt.

K på BVC sa att vi ska vara noga med att han får i sig vätska, sen är det ingen jättefara om han inte äter - vilket han inte gör. Vatten och kissa = viktigast!

Hustrun är också lite krasslig. Ont i huvudet både igår och idag. Hon var ju också dålig på resan, så det är uppenbarligen något som går.
Jag lever med förträngningsdevisen att JAG ÄR och ska hålla mig FRISK! Inget annat alternativ är aktuellt för tillfället.

Massor på jobbet och lika mycket privat... många saker som snurrar just nu.

1 kommentar:

  1. klart du SKALL vara ffrisk som en nötkärna!inget annat finns. Like gillar like tankar serru.låt inget annat komma in!;)min 3e dag idag,fick bli en banan o tio oliver o resten vätska går bra faktiskt!=)glad att jag fakt fixar det!kram

    SvaraRadera