12 september 2010

Sista dagen och den var molnig! (10 sep, 22.45)


Imorgon åker vi hem igen efter en veckas sol och bad - nästan! För idag rullade stora molnen in och förmörkade var sista soldag. Så himla typiskt!

Igår sprack det ju upp igen, men idag visade sig solen inte förrän vid sextiden igen och då var det lite meningslöst att dra på sig bikinin.

Fast vi hann faktiskt med en sväng till stranden på förmiddagen. Prinsen fick grävt lite sandslott och matat fiskarna med kex.

Resten av dagen blev väldigt slapp. Jag jag och läste ett tag, sov i en solstol vid poolen (det Kunde ju spruckit upp!) tills det började dugga och jag frös.

De andra slöade, lekte med Mille, läste, sov och drack kaffe. Inte bestämt i just den ordningen dock.

Vi stannade kvar på hotellet och åt sista middagen. Vi hade pratat lite löst om att gå ut och äta, men så blev det inte. Fia och jag överlämnade läggning av prinsen till mormödrarna och gick ned på stan själva. Jag skulle ha ett hårspänne (hittade inget) och armband (hittade!) och Fia köpte en skjorta och ett halsband.

Vi är färdigpackade, nästan helt i alla fall, och klockan står på väckning halv sju imorgon. Bussen lämnar hotellet kvart över åtta.

Får se om allt kommer klaffa.

Just det ja, sjuklingarna är fortfarande dåliga, men bättre. De fick tips av Axel, den unge underhållaren som flirtar med Fia, att köpa en grej på apoteket som tydligen är bra, så det var jag iväg och inhandlade till dem. Vet inte om det funkar dock, för de provade inte vad jag vet.

Flirtar med Fia? Ja jösses, fråga inte!

Godast på buffén: laxen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar