31 augusti 2010

Grabbarna gjorde min dag!

...eller troligtvis min närmaste framtid!

Jag var i stan och skulle till apoteket. När jag hade tagit ut vagnen och prinsen, inser jag att min plånbok är borta. Jag letade i hela bilen och i bagaget, men den fanns verkligen inte. Småpanik!

Innan jag åkte till apoteket var jag och handlade så jag tänkte att jag får väl åka tillbaka och se om den är kvar på förra stället.

Precis då ser jag att jag har ett missat samtal från okänt nummer. Då ringer det igen.

Samtidigt som jag åkte ifrån förra stället kom två killar dit och de hörde att jag tappade nåt som skramlade, mitt etui alltså, men de hann inte stoppa mig innan jag körde iväg, så de letade upp mitt mobilnummer och ringde istället!

De kom t o m till mig i stan och lämnade tillbaka den och de ville inte ha någon hittelön!

Superkillar! Ibland är folk underbara och ärliga.

Ni gjorde min dag!

1 kommentar: