20 augusti 2010

Kommentarer på bloggen

Jag tror att alla som skriver bloggar tycker det är kul att få kommentarer på det man skriver. Det är ju bevis på att man faktiskt har läsare och har man ingen läsare kan man lika gärna låta bli att skriva...

Men, ni är en liten skara som faktiskt skriver till mig ibland och jag blir lika glad varje gång. Tack!

Nu har jag en fråga till er: Kommer ni tillbaka och läser mina eventuella svar eller är ni en av dem som faktiskt bockar för den där rutan där det står att man kan få uppföljningssvar via sin mailadress?
För egen del tycker jag att det är smidigaste sättet när jag kommenterar andra bloggar. Då vet jag direkt om någon svarar på samma inlägg. Perfekt!

Vad jag har förstått kan det ibland vara svårt att kommentera här och man får upp ett felmeddelande. Ofta gäller det nog att man måste fylla i ett lösenord för att kunna posta kommentaren. Testa då igen bara, så funkar det nog.
Jag funderar dessutom på att ta bort lösenordsgrejen, för jag har inte fått några spam direkt. Om det börjar komma spam kan man ju alltid aktivera det igen.

Ska nog göra det direkt. :)

4 kommentarer:

  1. Jag är värdelös att kommentera. Trots att jag vet hur glad jag blir. Måste bättra mig. Jag går ofta tillbaka o kollar om jag fått svar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska också bli duktigare, för jag håller med dig helt och hållet.

    Men jag har blivit lite lat då jag bara kan kommentera om jag är i Internet Explorer.
    Jag använder alltid Firefox här hemma!

    SvaraRadera
  3. Nej, nu funkade det bannemej även i Firefox!
    Men det är bara hos dig, trots samma bloggsidor hos andra... SKUMT är bara förnamnet!

    SvaraRadera
  4. Johanna, jag är likadan! Jag läser nästan jämt, men kommenterar inte så ofta. Jag brukr iofs läsa ikapp många inlägg åt gången och då kan jag posta en hel hög med kommentarer samtidigt.. även om inläggen är flera dagar/veckor gamla. Lätt att missa dem då, om man inte har son du att man måste godkänna innan de publiceras.

    Marie, du ser, det var säkert lösenordsgrejen som ställde till det!
    ..sen vad jag vet har jag inte några konstiga inställningar annars, men det finns säkert massa saker som kan strula till det.

    SvaraRadera