25 augusti 2010

Jag ljuger



..inte bara för andra, utan även för mig själv.

Jag gick en kvart tidigare från jobbet med löfte till både kollegorna och chefen att gå hem och krya på mig.

Jag lät som jag hade nosat på nyspulver hela eftermiddagen nämligen och Det har fortsatt hela kvällen också.

Så vad gjorde jag för att gå hem och vila då?

Jo jag:

- bakade muffins
- tog hand om en maskin tvätt
- tog hand om en maskin disk
- tog hand om en son
- bakade en sats med kakor

Men, jag har en fru som lagade maten och bakade bullar. (Vi ska ju tydligen ha lite kalas för nämnda fru som fyller år, därav allt bakande.) Hon nattade även prinsen med allt vad det innebar.

Det är rätt skönt när hon har en träningsfri kväll, även om det inte innebär så mycket vila. Inte just ikväll i alla fall.

Så sorry ni på jobbet, jag lovar inte att jag orkar bli frisk till imorgon. Det ska nämligen bakas tårta också...

3 kommentarer:

  1. Hehe... Det är svårt det där när man inte är helt däckad ;-)

    Jag gick hem i torsdags middag. Jag somnade två timmar på soffan - välbehövligt och sedan vilade jag mig igenom fredagen.

    Tro det eller ej, så är förkylningen väck, fortare än vanligt! :-)
    Krya på dig

    SvaraRadera
  2. shit tänk om chefen läser! :) va!
    snart är det helg igen o snart ses vi! :)

    SvaraRadera
  3. Marie: det är vad jag gör idag.. skickade prinsen till dagis och har vilat sedan dess.. jag är helt slagen idag också.
    Fattar inte varför det ska vara så svårt att vila när man väl måste!?
    Hoppas och håller tummar för att jag blir frisk lika snabbt som du. Då blir det nog jobb imorgon t o m. Förhoppningsvis iaf..


    Syster, *hahaa* nej det är nog ingen fara med det.. hon vet ju hur jag är. Det är som sagt svårt att ta det lugnt även om man borde. Det vet ju DU om någon! ;)

    SvaraRadera