19 april 2010

Vägran!

Vi har en prins som är envis som synden!

I fredags hade han blivit överlycklig när han såg mormorfar E&A köra upp med husvagnen utanför dagis. Han fick ju åka med dem till Varberg och sova i "stora sängen". Tänk att de små sakerna kan vara så underhållande. :)

På lördagen åkte jag ned för att hämta honom, men vi skulle även passa på att träffa goa moster Florence som skulle klippa av prinsens prinsesslockar som hänger ungefär ned till hakan på honom nu.
När jag kom ned till Vbg sov han middag, vilket innebar att när vi kom fram till Flo var han nyvaken - och gallskrek i ungefär en timma.



Han Vägrade klippa sig.

Så vi fick åka därifrån i ogjort ärende och undras om inte håret var längre när vi åkte därifrån än när vi kom dit?

NÄR och HUR ska vi få klippt sonen nu då? För han kommer säkert säga "mi vill inte" vid nästa tillfälle också.. eller om vi kanske tar med en bra film som han kan kolla samtidigt.

Några andra tips?

(Så här pigg var han när han vaknade. Kanske inte konstigt att man inte vill klippa sig då..)

5 kommentarer:

  1. Måste han klippas? Jag tycker han är döfin med sina lockar!! Jag klippte av Miltons och de kom aldrig tillbaka ;-(
    min erfarenhet är att de ändra sig rätt fort så de är bara vänta!

    SvaraRadera
  2. Jo han är himla söt, men luggen är i vägen. Han kliar i ögonen hela tiden.. :)
    Han har blivit av med lockarna en gång och de kom tillbaka. Jag är fullt av dem och han är lik mig i allt annat, så jag förmodar att de kommer att vara kvar även efter en klippning.. men man vet ju aldrig.

    Igår pratade han om att klippa sig och även imorse, så nog har du rätt i att de ändrar sig snabbt. :))

    SvaraRadera
  3. haha vad söt han är supertrött. Testa att vända på det och säga att han absolut inte får klippa sig, någonsin.. Då kanske han helt magiskt vill det sen! =) Kram

    SvaraRadera
  4. *hehe* bra förslag Karro, ska kanske testa det..

    SvaraRadera
  5. Ahh! Ja dåså! Jobbig lugg är aldrig kul! Mutor funkar oftast rätt bra ;-) film samtidigt är ett bra knep, de funkade för mina då de va små.... Och att de blev glass efteråt! ;-)

    SvaraRadera