28 april 2010

Inför ESC del 1 och deklaration!

Jepp, nu har jag gjort min plikt och deklarerat. Några dagar innan deadline t o m. Inte likt mig. Trevligt att ha det ur världen nu i alla fall.

Annars har jag ganska mycket i huvudet för tillfället. Får inte ned det i skrift dock, så det hoppar vi över för tillfället.

Något trevligare är att igår satte SVT igång med genomgången av alla bidrag till ESC. Jess! Brukar ju sitta som klistrad till det här och så även igår.
Några favoriter? Njaa... skulle vara Marie Serneholt i så fall. Fantastiskt ironisk och allmänt rolig tös!

Jaså musiken? Ja kanske det första bidraget i så fall, Moldavien. En lagom swängi bete.. lite eurodisco som är min svaghet..


Ryssland var ett skämt (orkar inte länka ens) och Estlands video var läskig, men låten bra på nåt konstigt sätt.
Slovakien lite småsöt... men lite surt va?
Finland, hmm.. nej det här är inte min grej, hur etnisk och exotisk den än må vara.
..och sen kom Lettland med sin fantastiska engelska?! What for? ..också surt dessutom. Only Mr God knows...
Serbien - ett tydligt bevis på min konstiga smak. Den här är både cool och konstig och rolig på samma gång. Riktigt dålig att den blir bra!
Sen att han (hon?) ser väldigt speciell ut med sin raka fina lugg är pluspoäng.


Bosnien-Hercegovina gick mig helt förbi.. no link till den med andra ord.
Polen däremot växer lite efter ett par lyssningar även om det är tungt och dystert.

Det var nog bidragen från igår och om jag missat något så var det nog inte värt att nämnas.

Lite sneak peak på en av mina favoriter.. jag kan ju inte låta bli att lyssna i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar