15 april 2010

Tandläkarbesök!

Idag har jag sparat 390:-.

Härligt!

Fast jag har spenderat 960:- också.. och 870:- i förrgår. På tandläkarbesök.
Inte lika härligt.

Det har ilat i min ena tand ett par veckor och i måndags ringde jag min tandläkare (skitbra ställe, kan verkligen rekommendera) och fick en avbokad tid redan på tisdagen. Hela svängen gjordes med besiktning och lackering.
Tyvärr var det en lagning som hade sjunkit ihop av "old age" och den orsakade ilningarna och behövdes bytas ut. Ny tid på torsdag och besked om kostnad på 1350:-. (Fi fan)

Fick idag härlig bedövning som sitter i fortfarande och känns som underläppen hänger nere vid hakan. Jag undviker att dricka, behöver jag påpeka det?



Lagning fixades med alla dessa manicker och surrande ljud. Klart.

- Jag behövde inte göra så mycket som jag trodde, så det kommer kosta 960:- idag bara. Bra va!, sa min tandläkare.

- Yeah, sa jag och försökte få loss min plånbok i aluminium som hade fastnat i stolen när de hissade upp mig igen. Den blev bucklig.

Jag älskar min plånbok. På alla sätt och vis.


Förresten, FINNS det NÅGON som har såna här tänder På Riktigt?? (Det här är alltså INTE jag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar