26 april 2010

Utgångskontroll


Jag var nyss med om nåt som fick mig att känna mig som en brottsling - en utgångskontroll på jobbet.

Det här görs eftersom vi har stöldbegärliga produkter och folk har snott här förr.

Jag fick trycka på en knapp och knappen lyste rött för mig, vilket innebar att Jag fick visa min mobil OCH spread 'em när den mycket sammanbitna vaktkvinnan skulle kolla mig med en sån där detektor.

Fy fann..

Har snackar vi integritetskränkande.

...ja, Även om Jag inte hade snott något!

...och Ja, jag förstår att det är för allas skull, men det var irriterande ändå!

2 kommentarer:

  1. Men fy! Vad är de folk snor?! Jag ser alltid så skyldg ut när jag ska gå igenom sånt där. Som på flygplatser, fast jag vet att allt e grönt blir jag skitnervös och tok nipprig! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar på kontor, men det finns även ett lager med elektronikprylar här och vi har samma utgång, så de haffar alla liksom.

    Jag håller med, man känner sig skyldig fast man inte har nån anledning till det.

    SvaraRadera