9 april 2010

Silvia Night

Sitter och jobbar med programbladet (ja hurra vilken rolig fredag jag har...!) och lyssnar samtidigt på en massa klipp på YouTube och självklart fastnar jag i ESC-träsket. Me Like! :)

Den här gången hittade jag tillbaka till den otroligt underhållande isländska sångerskan, men framförallt skådespelerskan, Silvia Night!



Jag kommer ihåg att jag älskade den här låten och som vanligt förstod inte folk varför. Jag blev mest förvånad att folk trodde hon var på riktigt, medan jag mest älskade hennes ironiserande över alla popsnöretöser.

Sen hittade jag den här istället och helt plötsligt blev hon seriös sångerska...

2 kommentarer:

  1. Jag älskade också den låten :) Tyckte synd om henne när de buade när hon kom upp på scen. Hon var visserligen kaxig och retade gallfeber på folk innan tävlingen men ändå... Man kan ju lyssna på låten innan man buar ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja jag valde mellan det här klippet och det som var från festivalen, men jag tyckte det inte gjorde henne rättvisa. ;-)

    SvaraRadera