21 april 2010

Lurad?

Häromdagen ringde de från Telenor och ville att jag skulle teckna mig för ett Turbo 3G modem för endast 149:- i månaden och han försäkrade mig om att ångerrätt i 14 dagar gällde.

Idag fick jag hem modemet (snabbt jobbat!) och glad i hågen packade jag upp det, läste det medföljande brevet och gick direkt och ringde för att hävda ångerrätten.

Varför?

Jo, för det stod i brevet att för att kunna utnyttja ångerrätten får modemet "inte vara använt genom att surfa eller skicka SMS".

Nähä? ..och HUR i hela världen ska jag testa om modemet är snabbare än det vi har idag om jag inte ens får prova det?

Jag t o m sa till killen som ringde att jag måste jämföra om hastigheten är annorlunda om jag ska behålla det och det var "ja självklart" och "yes yes" från den mannen till svar.
Då räknar jag självklart med att det han säger stämmer.

Det roliga var att efter vi hade haft den där inspelade köpedealen så sa han "ja du hörde att jag inte har undanhållit nåt ifrån dig".

Hur f-n ska jag kunna veta det om han inte ens säger nåt?!

Nåja, nu förlorade de en kund och fläckade sitt rykte lite i den här familjen. Jag som är så nöjd i vanliga fall. Hmm!

Så nu börjar väl processen med att skicka tillbaka skiten utan att ha ett abonnemang som ligger och rullar i kulisserna och som man helt plötsligt får en överraskande räkning på.

*muttrar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar