14 oktober 2011

Låt den som själv är utan skuld kasta den första stenen...

..som de tydligen säger i Bibeln. (Inte riktigt min grej det där, men ändå passande för det här inlägget..)

Vad är det jag snackar om då?
Jo Håkan Juholt så klart!

Jag har ingen åsikt i det här egentligen, som vanligt när det handlar om politik eller annat "viktigt". Folk får ha sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel och jag är inte den som lägger några värderingar i det. Vi alla har olika åsikter helt enkelt och det är väl tur det, vilket trist samhälle vi hade haft annars.

MEN, det jag ville komma fram till med det här inlägget är att det med åren bara har blivit mer och mer snaskigt när det handlar om politik. Vi börjar bli som USA i ALLT.

Juholt har förvisso gjort något som kan ifrågasättas, men vilken politiker har inte gjort det. Om det är någon som kan ta fram EN ENDA politiker som har ett helt rent samvete och inga konstigheter i bagaget, då är jag imponerad.
Alla som har kommit fram i de, säg tre senaste valrörelserna, har blivit granskade i sömmarna och nog har de hittat skit i alla deras hörnen. Ingen av dem har varit helt felfria och gissa varför!

För de är människor och alla människor gör allt för att ha sig själv närmast vare sig det gäller pengar eller sin egen bekvämlighet. I många fall innebär det då att göra saker som kan anses som omoraliska.

Rätt eller fel?
Ja det är väl upp till var och en att avgöra, men innan man dömer någon; "Låt den som själv är utan skuld kasta den första stenen..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar