17 oktober 2011

Helgen..

Vi var barnlösa i helgen då Mille åkte med mormorfar E&A till husvagnen i Ulricehamn.

Fia var på finfredag hos bästaste vännen Annbritt och jag fick en hel kväll av TTF (Timme Till Förfogande). Jag passade på att ta en sväng om Knalleland efter jobbet (bad choice med tanke på trafikläget en fredageftermiddag när typ alla ska till Systemet) och köpte mig ett par svarta jeans och en poncho på Gina. Väl investerade pengar!

Åkte även förbi Rusta och kollade på det där löpbandet jag har haft lite funderingar på... de hade det i två prisklasser, 3495:- och 2495:-, där den billigare varianten hade en 5-10%-ig felkalibrering på hastigheten. Vet inte om man behöver bry sig om det eller om det är en viktig funktion, att veta hur snabbt man springer/går?
Det tråkiga var att det nog tyvärr är för stort att ha hemma, det var inte riktigt så att det går att skjuta in under sängen...
Så jag fortsätter väl att fundera.


Efter det åkte jag förbi Scandic där ett par gamla kollegor hade lite AW. Satt och tjatade en timma innan jag köpte sushi och åkte hem till IDOL- och WordFeudsoffan. En härlig fredag faktiskt..


I lördags var vi i Ulricehamn och hämtade prinsen, stålande dag precis som igår, innan vi åkte till goaste Annamaria med familj och käkade supergod kyckling och vit choklasmousse till efterrätt. Deras Olle och Mille lekte superbra den här gången, jämfört med förra när Mille mest satt på hans rum och lekte själv. Det gör ganska mycket när man har träffats ett par gånger och lärt känna varann.


På kvällen åkte vi tillbaka till U-hamn och lämnade prinsen igen, för på kvällen tog jag och Fia bussen in till stan och gick på Babbel. Vi hade ett presentkort att utnyttja och vi blev sittande där i ungefär tre timmar. Tre timmar med tapas, gott vin och en massa just babbel!
Tog en sväng om en annan restaurang efter och hejade på Fias gamla lagkamrater som var där och "firade" att säsongen äntligen var slut. Nu är det ju spel i Söderettan som gäller nästa år och Fia kommer Inte spela där mer. Ett annat kapitel..

Igår var vi hemma och kollade ikapp de nya avsnitten av Grey's innan vi åkte in till Sjöbo och fick middag hos Fias föräldrar.
Biltvätt och vedbodsmålning stod på eftermiddagstapeten när vi kom hem sen.

...en bra helg, sammanfattningsvis! :)

..och bilder har det varit dåligt med, så det blir repriser bara.

2 kommentarer:

  1. Åhh vad mysig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Ja den var verkligen super.. både egentid och mystid.. :)

    SvaraRadera