20 oktober 2011

Käkledsinflammation?

Jag har fortfarande ont i käken idag, även om det är lite bättre, och jag har googlat runt lite och hittat liknande symptom på det som kallas käkledsinflammation.

Hos tandläkaren förra veckan fick jag ju ligga länge med öppen mun och jag kände där och då att jag fick rejält ont av det. Sen har jag två gånger den gångna veckan vaknat av att jag har legat med öppen mun. Jag har dessutom en historia bakom min med tandgnissling, men det vet jag inte längre om jag gör..

Allt det här kan ju spela in och har gjort att jag har fått en inflammation i just käken. Kanske..?

Jag började igår att ta panodil + diklofenak och har tagit idag med. Jag testar det i ett par dagar och om det inte blir bättre får jag väl ringa tandläkaren igen och höra om de ger kortison eller nåt. Något jag i och för sig är glad om jag slipper ta, men gör det ont så gör det ont!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om tabletterna hjälp dig eller om du fortfrande har problem men ja rekomenderar starkt att du besöker en betfysiolog. Be din tandläkare skicka en remis till dom så snart som möjligt. Jag vänta ett tag då och fick hjälp. Men då jag har lite mer problem så fick ja genomgå operationer och så som idag har lett till att jag har en kronisk inflammation i käkleden och muskeln så igen så rekomenderar jag starkt att du kollar upp de på en gång för tro mig du vill inte ha den smärtan i leden som jag har idag.

    SvaraRadera