10 oktober 2011

Härligt med måndag morgon!

Vissa dagar börjar bättre än andra, så inte denna.
Förra veckan bet jag i en tomat på lunchen och fick blixtrande tandvärk. Jag trodde jag skulle svimma och tårarna var inte långt borta.

Idag hade jag tid hos tandläkaren för en koll och det visade sig att tanden hade sprickor på fyra ställen och att en gammal amalgamfyllning hade expanderat och troligtvis orsakat just sprickorna. Inte konstigt det gjorde ont alltså!

Bort med amalgamet, in med ny fin fyllning och lagning av sprickorna, allt till det blygsamma priset av dryga 1700 bagare!
...men minsann om inte ett tandläkarbesök kan vara riktigt glädjande också, för minsann om jag inte minsann hade kommit upp i högkostnadskydd och fick i runda slängar 650:- i rabatt! Tack för det televerket!
Inget ont som inte har nåt gott med sig alltså, även om den här bedövningen lär sitta i fram till lunch..

Undra om man ska passa på att göra lite mer saker hos tandläkaren nu när det är billigare, fast tandblekning går inte på högkostnadsskyddet va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar