12 maj 2010

Sjukaktiviteter

Inte lätt att komma på saker man kan göra när man är hemma med en relativt pigg kille, men som inte helst får träffa andra eftersom ögoninflammation (eller är det -infektion?) är väldigt smittsamt.

Den här förmiddagen har således fördrivits med följande:

- tittat på nästan hela Bolt, från ca 07.15 i stora sängen (= min och fruns)
- ca 15 min Skattkammarplaneten
- frukost ca 45 min, vi gillar att ta tid på oss
- leka med play-do
- göra pärlplattor
- leka med bilar
- spela Memory
- vila en kvart utan framgång
- äta pannkakor
- titta på nästan hela Hitta Nemo tills ögonen gick i kors
...och nu äntligen vila på riktigt!

Däremellan har vi hunnit med att leka med stenarna i "arrangemanget" på soffbordet. Det tröttnar vi aldrig på.

Nu är det bara resten av dagen kvar och jag har t o m hunnit skala potatis och sätta på långkok.

I´m fab!

2 kommentarer:

  1. offcourse you are fab sista!!! =)ni kan väl fota er mer=) jag vill ha pics..ha en skön ledighet o hoppas prinsen mår bättre!hälsa lafamilia!kram

    SvaraRadera
  2. Han sover nu, men vi kan göra det imorgon.. :) Han säger nog inte nej, eller jo det gör han förresten, typ hela tiden, till ALLT.
    "Nej, jag vill inte! Nej nej NEJ!"

    Tvååringar är inte lätta att handskas med.. ;)

    SvaraRadera