4 maj 2010

Efternamn

Prinsen är på dagis igen efter söndagens och måndagens sjuka. Han var mycket piggare redan igår när Fia var hemma med honom och han sov bra inatt.

En rolig sak som hände förrförra veckan var att när vi satt och pratade med Mille om vad han heter (han är jätteduktig och kan säga alla sina fyra namn) så sa Mille helt plötsligt vad ena dagisfröken heter i efternamn.
Eftersom jag inte kan deras efternamn (ok ok, jag vet!!) så kunde jag ju inte avgöra om han bara satt och svamlade eller om det faktiskt stämde.

Han rabblade upp alla fröknarna och deras troliga efternamn och vi satt som fågelholkar.

Förra veckan kom jag på att jag ju måste fråga vad de heter och så rabblade han upp namnen igen när ena fröken hörde på.
Jajamen, de stämde allihopa och han kunde t o m efternamnet på ett par av kompisarna också.

Hon sa att han är så himla duktig på det där och har stenkoll på det mesta.

Roligt!

2 kommentarer:

  1. det är så häftigt när dom pratar och berättar saker som är alldeles sanna och som är nyheter för oss föräldrar! ytterligare ett av dessa stolta ögonblick :)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! På både gott och ont är det då man inser att de faktiskt har egna liv dessutom och inte alltid enbart är beroende av oss föräldrar i allt...

    Men stolt - Verkligen! :)

    SvaraRadera