4 maj 2010

Havreflarnstårta

En jobbarkompis hade med sig en tårta för nån vecka sen, som var fantastiskt god. Jag hade gärna smällt i mig en stor bit, men mitt samvete sa ifrån.

Här är recept i alla fall:

Havreflarnstårta

2 dl socker
2 dl havregryn
2 dl mjöl
0,5 dl grädde
0,5 dl sirap
1 tsk bakpulver
150 g smält smör

Blanda allt och klicka ut på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 200 grader ca 10 minuter.

Om du gör en sats kan du dela och lägga dubbelt.
Gör du två satser blir det en stor tårta i dubbla lager.

Lägg vispad grädde och krossad dajm emellan. (Självklart kan du lägga vad du vill emellan, bara fantasin sätter stopp. Jag kan själv tänka mig att vaniljkräm är en höjdare tillsammans med björnbär eller hallon!)

Gör tårtan dagen innan för godast resultat, då hinner allt gotta in sig och tårtan blir härligt seg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar