10 maj 2010

Oväntat, men ändå inte

Igår eftermiddag var vi på prinsens simskola och efter ungefär halva tiden ville Mille inte mer utan sa "åka hem.. ", så det var ju inte så mycket annat att göra än att avsluta och åka.
Han var rätt gnällig periodvis hela dagen och mormorfar Oja&Lars fick sig en lite skopa barnskrik de också när de hälsade på.

Han somnade tidigt, men sov gott inatt och imorse var det inga problem heller. Däremot var det en väldigt hängig kille som mötte mig när jag kom till dagis efter jobbet. Fröknarna sa att han hade vaknat efter bara 20 minuters vila och varit jätteledsen. Väldigt ovanligt och händer typ aldrig.

"Ont i örat", sa han och tog sig för sitt högeröra.

Jahopp. Det var väl himla roligt då.

Tog med honom till grannhuset där vårdcentralen huserar och jepp, där konstaterade Dr Bülow att det är öroninflammation i båda öronen. Så nu har fajten med penicillin börjat, den blir inte rolig. Han är nämligen väldigt bestämd liten herre.
Nån som vet om det finns Kåvepenin i tablettform kanske?

Trots det onda var det lite roligt att fota sig på datorn i alla fall..

3 kommentarer:

  1. Vilket roligt kort :) Kram Pia

    SvaraRadera
  2. *haha*..ja det är en rolig finess man kan göra på iMac:en.

    SvaraRadera
  3. å så underbart!va stor han ser ut nu utan sitt krullebulle..klart att kåvepenin finns i tablettform..JAg har levt på kåvepenin hela mitt liv=) men jag tror det är för starkt för mille.. hoppas han mår bättr!kram

    SvaraRadera