6 maj 2010

Periodare..

Jag är periodare.

Ja inte så allvarligt som på spriten som tur är, men i mycket annat är jag det. Fast jag är nog lite periodare på spriten också, men inte i stora mängder.
Jag kan dricka ett eller två glas vin emellanåt och sen kan det gå flera månader innan jag tar något igen. Så någon storkonsument är jag Inte och Systemet tjänar inte sina pengar på varken mig eller Fia. (Hon är ju elitidrottare som typ aldrig dricker nåt.)

Men, det var ju inte (bristen på) spriten jag skulle prata om, utan allt annat.

Jag kan ta mig för saker och gör dem helhjärtat ett tag och sen stendör intresset. Så var det t ex med scrapping - jätteroligt ett tag, nu inget intresse alls.

Så är det med träning, också kul ett tag, sen har jag ingen motivation längre.
Samma med att vara hälsosam och nyttig.
Lite dumt att jag tappar intresse i just de två sakerna.

Undra om bloggandet också är ett tillfälligt intresse?

Fast jag är nog inte ensam om det här. Eller?

1 kommentar:

  1. Jag är precis likadan! Allt jag tar mig för har jag ett brinnande intresse för en stund sedan försvinner det poof väck. knepigt sånt där. Kram

    SvaraRadera