31 januari 2011

Det blåser nya vindar

På jobbet har vi ju haft ett varsel som har inneburit att det slutat en hel hög med personer och i och med Det så har de gjort en omorganisering som följd för att få det fortsatta jobbet att fungera.
För min det har det inneburit att jag har fått byta område, samma jobb men nya produkter, men inget är klubbat än eftersom facket måste vara involverad i även detta. De måste väl se så ingen blir omplacerad till en tjänst som innebär orimlig degradering eller liknande.

Detta innebär i sin tur att alla sitter i sina gamla team, men involverar sina nya medarbetare i arbetsuppgifter, men exkluderar de gamla och det leder i sin tur till att ingen vet knappt vad de ska göra i det dagliga jobbet.
De nya vill att man ska flytta på sig (för jepp, självklart innebär det här även att vi måste flytta runt oss på platserna), de gamla vill att man gör vissa jobb, men tar inte med en i möten osv.
Bild från http://www.ostran.se 

En himla soppa helt enkelt, som alla bara önskar var förbi så man kan återgå till att jobba som vanligt, om än dock med nya uppgifter och produkter.

Får se om det händer nåt på den fronten den här veckan.

Vad JAG gör? Jag jobbar på som vanligt, ingen idé att ens stressa upp sig. Det är lika så skönt det.

4 kommentarer:

  1. Avundas dig inte! Det tar på med omorganisationer...
    Titta, titta!
    Min första kommentar med min nya identitet!
    *s*

    SvaraRadera
  2. Jag är inte heller avis!!! :)
    Men bättre tider är ju på G ;)

    SvaraRadera
  3. Anna.. nej du ska INTE vara avis. Var GLAD! :)

    SvaraRadera