26 januari 2011

Playdate i förorten

När jag var i USA som au pair en kort sejour på det glada 90-talet (i sju veckor innan jag gav upp) var det första gången jag hörde talas om ordet playdate.
Där och då var det en benämning på att boka en tid med en annan mamma på dagis/skolan och sen låta ens barn leka tillsammans. Fast egentligen var det mest en annan benämning på att få lite egentid som förälder och samtidigt veta att ens barn hade det roligt på annat håll.

Just det här gjorde vi idag. Milles bästa dagiskompis Ludvig följde med oss hem efter dagis och de lekte här hemma i ungefär två timmar innan Luddes föräldrar kom hit och hämtade. Jag fick lite bustid med killarna och de hade verkligen roligt ihop.
Ludvigs mamma sa dock att hon hade inte riktigt vetat vad hon skulle ta sig för hemma när inte sonen var med, det där med egentid får man nog lära sig hur det fungerar och hur man utnyttjar på bästa sätt.
;-)

Jag filmade en kortis när killarna åt kvällsmat. Tyvärr med min mobil och tyvärr med värdelöst ljud, men skruva upp och lyssna på grabbarna när de tokar sig lite...




Memory är lite svårt, men roligt när man får par!

Passa dig katten, för här kommer vi!

- Det här är den FINA bilen!

Coolast i V-fôrs!

- Den här är också fin!

Tänk att fil och gurka kan vara så roligt!

Börjar blir lite trötta...

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt det var att se detta, de e ju för underbara!!!!! Så glad att de hittat varandra. Tack för att Ludde fick komma till er. Det var också trevligt att sitta o snacka en stund med er. Det får vi göra om. Kram till er alla.

    SvaraRadera