9 september 2011

Mysfredag på sne


Det brukar ju inte alltid bli som man planerar och ikväll blev en sån kväll.

Prinsen blev sjuk, egentligen redan i natt när han kom in till oss och klagade på magont och nös, och jag fick hämta honom på dagis innan lunch med värsta förkylningen. Han låg i sängen mest hela dagen även om han fick lite välbehövlig luft på kvällskvisten.

Nu senare gjorde vi tacofredag, som 80% av resten av Sverige gör på fredagar och efter den blev det spännande film med prinsen, Mamma Mu och Kråkan. Kvalitetsfilm verkligen!

Sen var det meningen att Mille skulle sova och vi skulle kolla på en lite mer givande film än en om tecknade kossor....och var slutade det?

Jo, hustrun somnade i prinsens säng och jag satt själv i soffan med fredagsvinet.

Nog för att jag uppskattar egentid, men då ska den vara lite mer självvald. Sen har jag inte riktigt hjärta till att väcka sovande fruar heller, även om hon säger att jag får det.

Så ikväll blev det Star Trek, ny bekantskap för mig faktiskt, ett glas rött och snarkande fru och son i rummet bredvid..

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar