20 september 2011

I´m leaving on a jet plane..

..eller i en bil i alla fall - till Norge med jobbet - igen. Fast nu är det ju nästan ett halvår sen sist.
Den här gången har jag inte med mig min kollega som är ansvarig för att allt ska klaffa, utan nu är det JAG som ska sköta allt, tillsammans med en kunnig kollega tack och lov!
Spännande, men samtidigt lite läskigt så klart..

Fick nyss veta att mässgodset inte kommit fram i tid, det skulle varit där igår, så det börjar ju bra. Vi får se om det är någon idé att vi åker dit, vi kanske ändå  inte har några prylar att visa upp! ;)

Saknar redan hustrun och prinsen, jag fällde en liten tår när jag lämnade honom på dagis i morse och han var inte så glad att mormor E skulle hämta honom i eftermiddag; "jag vill att Mamma ska hämta mig!" ...sen gick det fem minuter och så var det glömt när han fick visa upp att han hade två OLIKA sockar på sig idag - en med Batman och en med Spiderman! Minsann! ;)

Jag ÄR en hemmamänniska, det är bara så. Nog för att det är roligt och kul att göra nåt annat ibland, att åka iväg med jobbet är ju onekligen en personlig utmaning, men fasen vad skönt det är med rutiner och stabilitet också.

Så på torsdagnatt när jag kommer hem igen, då ska det pussas i massor på goaste familjen, oavsett om de sover eller inte. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar