7 september 2011

Massa kärlek!

Sitter och tittar på "Bonde söker fru" och slås av hur öppna de här söta bönderna är när de pratar om kärleken de vill uppleva. Alla verkar så modiga när de ska ringa det där första samtalet till en tilltänkt dejt och när de väl pratar med dem så flödar pratat precis som om de redan känner dem.

Jag skulle aldrig ens komma på tanken att söka till ett sånt här program och inte heller vara en av dem som skriver till bönderna. I och för sig är det väl kanske inte så konstigt eftersom jag redan hittat kärleken, men jag skulle inte göra det även om jag var singel - TROR jag.. jag är för feg för det.
MEN all heder och lyckönskningar till dem som gör det, för nog har de ett riktigt stort mod! :)

2 kommentarer:

  1. Skriva till dem jo, kanske det... men sen att komma med och få bli analyserad och kritiserad av hela Svenska folket. Modigt tja, jag vet inte det jag, kanske mer idiotiskt???. Jag skulle nog kanske VÅGA, men frågan är hur kul det är med allt som kommer med det???
    Folk (läs pressen) har ju en tendens att vinkla saker som de själva vill också för att det ska bli bättre TV. Gäller nog att man är lite tryggare med sig själv än vad jag är.
    Huvva!!

    Nu låter jag som en väldigt negativ typ! Jag har visst haft mina funderingar kring det där, jag som är singel. Men vet inte om det är värt det, allt blir ju så konstlat och uppstyrt. Man ska känna eller inte känna och agera när kameran är upp i ansiktet. Tror jag skulle ha VÄLDIGT svårt för det.

    Men jag blev allt lite nyfiken. Ska kanske slå en blick på något program, det brukar ju finnas på play-kanalen.

    Och du har nog rätt ALL heder åt de som ställer upp. För visst är det många som gillar att följa dem. Jag är nog ändå en av dem, om jag ska krypa till korset. :)

    SvaraRadera
  2. Förstår dina tankebanor absolut.. jag skulle som sagt aldrig våga söka ens, man skulle bli skärskådad ur varenda vinkel tror jag.
    Sen finns det ju de som passar som hand i handsken till sånt här, men i mitt tänk så är bönder (ja jag kanske generaliserar) så jordnära (*höhö*) och är väl den personlighetstyp som passar minst till sånt här, men ändå funkar programkonceptet.

    Nåja, det ska bli kul att följa dem iaf.. :)

    SvaraRadera