3 september 2011

Hoppsan!

Nyduschad stod jag i hallen nyss och hade hunnit ta på mig det mesta, men stod utan tröja i bara BH:n. Jag öppnar ytterdörren lite för att slänga ut lite hårstrån och hoppar högt när jag hör en röst precis utanför som säger "Hej!"

På den bråkdelen sekund som jag hör honom inser jag att det är någon jag inte känner och där står jag i jeans och bh bara!?
Jag klämmer snabbt ur mig ett stakande att jag precis har gått ur duschen och får snabbt ner handduken som jag hade runt håret och håller den framför mig.

Då ser jag att killen är ganska ung och dessutom snygg och så står han där med "Vakttornet" i handen.
Snälla vänner, Vakttornet!?

Jehovas Vittnen står alltså på min entrétrapp och vill ge mig Vakttornet när jag står i bara BH:n.
Jag log lite och sa:
- Tack, men nej tack.

Helt otroligt. Jag kanske skulle låtit bli att skyla mig med handduken och skrämt iväg dem rejält.

(Förlåt eventuella läsare jag (troligtvis inte) har som är Jehovas. Ni får gärna ha er religion, men det är inte min grej.)

2 kommentarer:

  1. HAHAHA! Jag kan se din min framför mig!
    Men skärpning!! Du hade INTE lyckats skrämma iväg dem mer om du låtit bli att skyla dig med handduken!!!

    TACK igen för att ni tog hand om mig när jag tittade förbi! :)
    Det var SÅÅÅÅÅ kul att se dig!
    Du är så himla fin! Som jag tycker att du ALLTID har varit!
    KRAAAM

    SvaraRadera
  2. *hehe* ..kanske inte skrämma iväg, men iaf göra dem lite generade!

    ..och jag säger samma till dig - så hiiimla kul att du kom och du var otroligt tränad och snygg!! :))
    *kram**

    SvaraRadera