4 april 2011

Billig shopping och älskade syster!

Har i helgen haft fullt upp med allt möjligt!
Jag shoppade lite kläder på Stokkage i helgen som hade 50% på allt, eftersom det var 10-års jubileum i Knalleland. REA är bra, REA är bäst och jag vill åka till Ullared och fynda!

I lördags kväll var vi i Varberg för att gå på restaurang och sen fira av bästa syster Miranda som imorgon åker till Australien på obestämd tid. Känns helt overkligt att hon ska åka iväg och inte veta NÄR eller OM hon kommer tillbaka igen. Risken finns att hon stannar där, blir bondmora på en stor fårfarm, får åtta barn och glömmer det svenska språket efter två veckor.
Eller hur...! Tror inte det va! ;)
Lördagen blev riktigt mysig i alla fall och jag träffade en massa släktingar som jag träffar alldeles för sällan.


Prinsen hade förmånen att under tiden vi var iväg, få vara hos svägerska/svåger Helen&Frasse och kusinerna Andreas och Alex. Mille var extra glad att för umgås med "sina grabbar"!
Tack så mycket att han fick vara hos er!

På onsdag tidig morgon bär det av till Norge med mitt nya jobb. Jag jobbar ju fortfarande kvar på mitt gamla, men ska alltså få åka med på en mässa som jag i framtiden kommer att vara med och fixa på egen hand. Så det kan ju vara bra att åka med nu och se hur det fungerar.

Nervös - JA! Men samtidigt ska det blir spännande.

Trist dock att åka ifrån familjen så länge...
Jag har kollat upp så det finns trådlöst internet på hotellet, så lite uppdateringar ska det väl kunna bli i alla fall.

8 kommentarer:

  1. Jag glor och glor och glor på bilden men jag kan inte känna igen din syster (heller)! Å jag kan inte känna igen restaurangen heller (Statt?) men fotot är kanske taget nån annanstans iofs:)

    SvaraRadera
  2. Låter spännande!!!!! :D

    SvaraRadera
  3. Men varför blir det dubblet när jag skriver????

    SvaraRadera
  4. ullerulle, det har blivit så flera gånger när du kommenterat hos mig. Innan hade du olika ikoner också, men nu blir det samma.. fattar inte heller vad som blir fel?

    ullisen, gå in och kolla på hennes blogg, där finns många fler bilder på henne. Hon är -83:a, så det är kanske i fel åldergrupp för att du ska känna henne.
    Det är på Oscars Lounge!

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket spännande liv hon lever den där "Mirremorre"! ;) Helt underbart hur hon tar till vara på livet och ser sig om! Australien hade varit ett intressant land att se sig om i. Kanske en dag...
    Spännande att få åka till Norge på mässa! Det blir nog jättekul skulle jag tro!

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt snokat på bloggen redan men kände inte igen mer ändå! Men nu knäckte du koden, hon är på tok för ung :) aah, Sophia? Det hade jag nog aldrig kommit på för det stället har jag typ förträngt ;p

    SvaraRadera
  7. Maggan, ja verkligen. Hon lever livet som vissa bara önskar sig. Jag kan absolut tänka mig att hälsa på henne down under, om det inte var så jäkla dyrt bara!

    Ullisen, jajaaaa.. det var Sophia det hette på den tiden. Det hade jag helt glömt bort faktiskt. fasen vad gammal man har blivit..*haha**

    SvaraRadera