3 september 2012

Sköna tankar om morgonen

Prinsen hade lite funderingar på morgonkvisten, både om giftemål, bebis i magen, ont i benet och upphittade leksaker. Det är många saker som snurrar runt i ett litet huvud på bara tio minuter.

Vi satt i bilen och skulle gå in på dagis när han berättade att han ska gifta sig med Idun (tjej på dagis han gillar rätt mycket för tillfället).
Jag: - Jaha, men jag trodde du skulle gifta dig med Agnes?
M: - Jo, fast vi ska vara två mammor och en pappa.
Jag: - Jaha, fast det får man egentligen inte, vara gift med två personer samtidigt.
M: - Men, du och Fia är ju två mammor?
Jag: - Ja jo det är vi ju, men vi har ju ingen pappa, för det ville vi inte ha. Vi har ju bara varandra och är gifta bara vi två.
M: - Ni är ju gift med mig också!
Jag: - Njaa.. inte riktigt, vi är inte gift med dig, vi är dina mammor och när vi gifte oss bestämde vi oss för att försöka få dig.
M: - Vem var det som hade er i magen när ni var bebisar?
Jag: - Det hade mormor Oja och Fia kommer från mormor Else.
M: - Får man ont i benet då?
Jag: - Va?
M: - Ja, av att få en bebis. Mormor Else har ju ont i benet.
Jag: - Nej, man kan få ont i benet för man är lite gammal och för att man kanske har gått för mycket.
M: - Jag har ont i foten ibland. Jag har växtvärk.
M: - Vad gör man om man hittar en leksak ute?
Jag: - Är det en liten leksak (som en puttekula som han höll i handen), så KANSKE man kan behålla den, men man måste fråga sina kompisar först om det är deras, om det är någon av dem som saknar den.
M: - Men om det är en stor leksakslastbil då? Vad gör man då?
Jag: - Då får man gå till polisen och säga att man har hittat den och fråga om det är någon som har varit där och frågat efter den. Är det inte det lämnar man den där och då säger nog polisen att om det inte är någon som har varit där och letat om en vecka (eller månad) så kanske du kan få den.
M: - Då får jag en leksakslastbil!

Jepp, avancerade funderingar en måndags morgon. :)

6 kommentarer:

  1. Haha! Jag ser fram emot att få Mille som svärson. Undrar bara om Idun vet om hans planer, hon har inte sagt något om att gifta sig nämligen. Hon ska jobba på Burger king och när hon inte gör det ska hon vara prinsessa. Någon prins har hon inte nämnt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra, han kan vara lite ohängd emellanåt, men allt som oftast är han en hygglig grabb. Tror han och Idun skulle passa bra ihop. :))
      Konstigt dock att han inte har invigt henne i sin planer. Han brukar vara noga med sånt..

      Burger King kanske är en ersättning för alla prinsar och prinsessor förresten!

      Radera
  2. Underbart... snabba vändningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog kan det gå snabbt ibland, det är tur man har svar på allt (läs: mycket, men inte det mesta!)

      Radera
  3. HAHA!! Helt fantastiskt! Skrattade så jag grät!! Guuuud va rolig han är!! Agnes hade ju planer på att byta ut Mille ett litet tag och sedan ta tillbaka honom igen. Men han var inte så pigg på det vilket gjorde min dotter ganska bedrövad eftersom hon själv ville byta till en annan kille ett tag! Sicken såpa!! Men hon kanske blir lättad nu när hon ska dela Mille med Idun?! Oj, vad roliga de är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *hehe* ja nog är de roliga allt.. det är verkligen de som sätter guldkant på tillvaron - även om jag blev RÄTT så arg igår när de lekte hemma och en ljusstake i glas välte och gick sönder.
      Jag sa att oavsett vem som tagit sönder den (för de hävdade att det inte var någon av dem trots att de hade lekt koja under bordet den stod på) så gör det inget, bara man säger ATT den gått sönder och att det inte var meningen.

      Agnes pep hem när Mille fick en avhyvling och jag tror inte hon var riktigt beredd på att jag kunde tala med SÅ STORA BOKSTÄVER! *haha*
      Så du vet om hon kom hem och sa att "Milles mamma var JÄTTEARG!" ;)

      ..men som sagt, ingen skada skedd - egentligen.

      Radera