14 september 2012

Kretsloppet

Jag har inte så himla mycket energi just nu, av förståeliga skäl, men jag ser en ände på all stress som tur är och jag kan trösta er oroliga med att jag inte har gått in i väggen eller nåt liknande. ..men TACK för omtanken!

Imorgon är det så dags för Kretsloppet och jag ska springa fem kilometaren, inte den långa på en mil alltså, och det är nog precis vad jag klarar tror jag. I alla fall i år. Det är ju trots allt inte så länge jag har hållt på med att springa, så mina krav är inte så höga.
Jag har haft en tid på 39.48 på löpbandet på gymmet, men ute på vägarna kommer det inte att gå lika "snabbt". Jag tror jag kommer ligga på runt 45-50 faktiskt och för mig är det helt ok! Det är ju trots allt första gången jag springer ett sånt här lopp.

Den gångna veckan har jag haft känningar i först vänster rumpmuskeln, typ ischiasen, som sen övergick till höftböjen och igår hade det gått över i ljumsken. Ingen aning vad det är, dåligt stretchad, inflammation eller överansträngning...?
Jag har tränat ett par gånger den här veckan och det har funkat att springa trots allt och jag hoppas att det inte ställer till några problem imorgon.

Jag beställer dessutom fint väder och sol till imorgon. Kan någon ordna det tack!

2 kommentarer:

  1. FAN vad impad jag är!!!
    Ta det lugnt bara och sluta springa om det gör ont. För det är inte värt att skada sig.
    jag skulle snarare tror att du springer snabbare ute och i ett lopp där du blir peppad och påhejad av massan.
    Lycka till! Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste det här meddelandet precis innan loppet och tog till mig det du sa.. ;)
      TACK!

      Radera