28 september 2012

Höga decibel

Jag avskyr när folk pratar i falsett av olika anledningar. Det får mig att tro att de har ont någonstans eller att de försöker låta på ett annat sätt än de egentligen gör.

Jag vet inte om ni har tänkt på det, men det finns folk som lägger huvudet lite på sned samtidigt som de säger t ex "jaaa... men åhhh" och sen har de ett uttryck som utstrålar en slag medlidande av något man inte förstår.

Det är bara otroligt irriterande och nedvärderande, inte alls förstående som antagligen är syftet.

Ta ett djupt andetag, in genom näsan - ut genom munnen, släpp ned axlarna och slappna av, då blir rösten mer avslappnad också och då kanske ni slipper förvånande uttryck när ni öppnar munnen nästa gång.

Tack för att det är fredag förresten!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du klarade det!! *kram** Duktiga du!

      Radera
  2. jag känner mig vilsen i pannkakan det är ju 52 st som har svarat hihihi

    SvaraRadera