29 december 2011

Veckan som passerat...

Jag har inte skrivit så mycket över julen av olika anledningar, men mest för att jag inte har orkat. Prioriterat och fokuserat på annat.
Trots det har det ju varit en bra jul med massa mat, som vanligt, skönt sällskap och det bästa av allt - lugn och roooo!
Tomten hälsar på...
Så god fortsättning på er och snart är det ett nytt år med allt vad det innebär. Bättre/sämre än det gångna återstår att se. Jag känner att det passerade har varit relativt bra på de flesta planen, framförallt för egen del med det fysiska. Det har ju hänt en del där och igår började Del Två av mitt nya liv - Fia drog med mig till gymmet!

Jag var ärligt talat ganska nervös innan jag kom dit, för jag visste inte vad jag kunde förvänta mig, men det var inte så farligt när jag väl var där. Tvärtom!
Svägerska Malin var också där och körde hårt, så när jag kom dit kastades jag direkt in i hetluften med alla obegripliga maskiner. Fia visade mig att jag skulle köra lite uppvärmning först (gick/sprang på gåbandet) och sen maskinerna för armar och ben.

När vi sen gick vidare en våning ned var där ännu fler maskiner och man kunde därifrån se att de hade ett danspass i stora salen. Såg INTE lockande ut!
Trött kropp efter träning!

Jag gick tillbaka upp och körde lite mer löpband och roddmaskin som avslutning och kände efteråt att jag verkligen gjort en genomkörare. Jag som faktiskt ALDRIG har kört gym nån gång, det var liksom bäddat för ont i kroppen, men jag mår oförskämt bra idag. Jag skrev till en vän på fejjan: Undra om det innebär att jag inte tagit ut mig tillräckligt? ;)

När vi skulle gå hade de ett pass i salen bredvid entrén, ett step up-pass, eller bräda kallar de nog det. DET var ju min grej förr i världen, för 15-16 år sen. Då körde jag flera step-pass i veckan och mådde riktigt bra. Är det kanske dags att göra ett nytt test med det, kanske sitter takterna i?

..och ja, jag går dit idag också! Prinsen är ju hos mormorfar Bua, vi var där och lämnade honom i tisdagskväll för att han skulle slippa dagis den här veckan när vi ändå jobbar. Fia tar med honom hem idag när hon kör hemåt, vilket ger mig lite extra tid på egen hand och då går jag och tränar.

Oj oj oj.. det trodde ni väl aldrig att ni skulle höra från mig!? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar