8 december 2011

Intelligenta prinsen

För två veckor sen var vi på utvecklingssamtal på dagis. Jag har ju helt glömt att berätta om det och vi fick med oss väldigt mycket intelligenta saker som vår goe prins har sagt och gjort.
Jag bad om en kopia på ett frågeformulär som hans lärare hade ställt till Mille och jag tänkte dela med mig lite av sakerna han svarade:

Vad blir du glad, arg, ledsen eller rädd av?
- När man leker, allihopa.
- När katter biter! (Han hade varit hos mormorfar Oja&Lars och deras katt hade nog bitit honom.)
- När det är mörkt.
- Om man slår sig.
- Krokodiler.
- Stark tandkräm. (Behöver jag tillägga att han AVSKYR tandkräm?)

Vad är kul att göra på förskolan?
- Leka polis och tiger.

Är det något som är mindre kul på förskolan?
- Skalbaggar och spindlar. (Han tolkade nog frågan bokstavligt med ordet "mindre".)

Vad är du bra på?
- Skrika, ropa, skjuta dumma älgar. (Han har nog lyssnat lite för mycket på Fia när hon varit arg på älgarna i höst.)

Vad behöver man för att leva?
- Blod i kroppen.

Vad är den bästa medicinen?
- Kärlek!

Vad vill du bli när du blir stor?
- Snickare (vi fostrar honom väl, grannen Johnny ska lära honom säger han), sotare (??), monstertruck (????).

Vem är det som bestämmer?
- Vuxna

Vad får barn bestämma?
- Nej de är så små, vuxna är större. Jag vill bestämma när jag blir stor snickare.

Han är ju bara SÅ rolig och smart! :)



I helgen var han hos mormorfar Lars&Oja och när vi ringde honom sa han att det var "så trevligt där" och sen babblade han på lite om vad han hade gjort och skulle göra. När han var klar skulle han lämna vidare luren till mormorfar och då sa han "just det ja, jag glömde ju..." och så berättade han en sak till.
Han ÄR så himla rolig ibland! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar