28 augusti 2011

Fredagshets, lördagsfödelsedagslugn och söndagsvila

...det beskriver väl ungefär hur helgen i Löfdahlska hemmet har sett ut.

I fredags efter jobbet dök alltså min barndomsvän Maggan upp i förorten. Blonderad och vältränad plingade hon på och sen var babblet i full gång.
Vi åt gott och drack lite innan jag och hon svidade om och åkte in till stan med bussen och siktet mot Grand där det var 30+ kvällen till ära.
Jag säger samma som Maggan gjorde i sin blogg, att vi kände oss lite som kalvar på grönbete där man knappt visste vad man skulle göra eftersom det var typ en halv evighet sen vi båda tydligen var på krogen. ...men trevligt hade vi, Clabbe såg vi och pratade ikapp gjorde vi!
...och lite berusade blev vi nog allt, vilket ledde till önskad sovmorgon på lördagen, men den uteblev på grund av pigg Mille.. ;)

Lördagen blev skön ändå, Fia-tårtfirande (GRATTIS Älskling!!! *puss**) med familjen Nöjd, mycket vila och tjöt blandat med presentköp i Knalleland och thaimat på Young Thai. Uppskattat!
Väl hemma körde vi en Twilight-maraton hela kvällen. Hääärligt med vampyrkärlek!

Idag har vi också bara slappat hela dagen och haft lite teknikhörna. Hoppas du får det att funka Maggan. ;)

Prinsen gick på sitt första kalas hos granntösen Emma, med en lila Blixten-bil i present. Vi var ju dagen innan och skulle köpa presenten och det var Bara en sån bil som han ville ge bort, inget annat passade, så det var ju bara att köpa den och hoppas att den skulle mottas lika glatt av Emma som Mille köpte den med.
Tydligen hade hon gillat den och kört med den! *yeah*


Lång och skön helg helt enkelt och jag hoppas inte det dröjer lika länge den här gången tills vi ses igen, Maggan!

1 kommentar:

  1. Jag verkar ju ha fullt upp med att hinna besöka alla jag känner här nere i södra delarna!
    Hade definitivt en underbar helg. Kul att höra att Emma trots allt gillade presenten. Bra att korsa lite stereotyper tror jag! ;)

    Ja vi får se när det blir nästa gång! Vore ju fantastiskt kul om vi kunde stråla samman alla tre (Åsa också) på samma gång.
    Sitter nu nere hos Skåne-Anna och vi sitter nu i köket vid varsin dator efter en minst sagt skratt-fylld dag!

    SvaraRadera