25 mars 2011

Vårfrudagen

Var det inte så det hette från början?
Nåja, skitsamma!

Att vara sjuk har ju sina nackdelar (jag har varit hemma idag med förtjjjyyylning) och en av de största är att man blir R A S T L Ö S!!
Så idag blir det faktiskt våfflor även här, även om jag inte har nån smak och även om jag egentligen är lite trött och seg. Mormorfar E&A kommer hit på avsmakning så jag hoppas de blir goda i alla fall.

Till det blir det faktiskt egenkokt jordgubbs-/björnbärskompott.. och vispad grädde såklart!

Nåååå, inte så illa pinkat av en sjukling va!

2 kommentarer:

  1. Kompotten var fantastisk, var det björnbär, jordgubbar, citronskal, muscovadosocker? oavsett gott, gott (våflorna också <). å Mille sen sicken kelen kille Tack för i dag

    SvaraRadera
  2. Jepp, det stämmer. Jag höftade med måtten, vet inte hur mycket av varje, men jag tog ca 1 dl socker i alla fall.

    Tack själva för igår. :)

    SvaraRadera