26 mars 2011

Dagens aktiviteter

Det blev en väldigt fin dag vädermässigt, sol men kallt! Jag och prinsen passade på att vara ute en stund på förmiddagen efter en tidig frulle där han undrade om han skulle till dagis sen. Om jag och han är ensamma hemma är det ju nästan alltid när det är vardag och han ska till just dagis, men inte idag alltså. Kan tillägga att han var något besviken över att inte få gå dit. Känns bra att han trivs där.

Fia har träningsläger den här helgen, så vi har inte sett röken av henne kan man säga. Trist för oss, trist för henne, men vi var ju beredda på detta när Allsvenskan gjorde intåg i våra liv. Vi får se det som en spännande utmaning helt enkelt, både för oss och för henne!

I alla fall, Mille lekte en lång stund med bästa kompisen Agnes, första utefikan intogs på vår altan och de njöt nog lika mycket som vi gjorde.
Runt lunchtid tog vi bilen in till stan med destination Knalleland, ett underligt val en lönehelg, nu så här i efterhand, men vi överlevde faktiskt.
Vad som hände där tänker jag låta bilderna i slutet berätta, men jag kan tillägga att det gick himla bra och så här blir det nog även nästa gång.

När vi kom hem igen var det mer lek med Agnes som gällde, jag läste lite i solen och ungarna målade murar, brevlådor och gatan. Tänk vad roligt man kan ha när man är tre år!

Just det ja, på Knalleland träffade jag min goaste farmors syster och hennes man, Gun och Anders. Himla roligt att träffas igen, senast var nog när Mille var några månader. De tycker han hade vuxit. ;-)

Ikväll är det familjemys för lilla familjen. Älsklingen ringde nyss och berättade att de hade varit på Spa, skönt efter en lång helg av spel och träning. Hon längtade hem dock.. och vi längtar efter henne!
Du får gosa med prinsen när du kommer hem, men var beredd på det här då (ignorera nappen!!):


2 kommentarer:

  1. Oj nu blev han verkligen en kille jättefin kram i massor <3

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en helt annan kille. Nästa gång kommer vi till dig Florence.. :)

    SvaraRadera