15 februari 2011

Shit - jag har fått nytt jobb!

Jag har gått lite i valet och kvalet och har inte riktigt velat/kunnat skriva så mycket om det innan, men nu är beslutet fattat! (..och kanske kan jag få tummen ur att uppdatera bloggen lite mer nu när jag slutat välja och vela. ;-))

Jag har fått nytt jobb!!

Jag kallade in chefen igår förmiddag och överlämnade min uppsägning och om två månader börjar jag mitt nya jobb.
Det kommer att innebära lite längre dagar, jag går upp i tid till 93,75% istället för 80% som jag har idag, men för prinsen kommer det förhoppningsvis bara innebära en halvtimma längre på dagis per dag eftersom jag har en halvtimma lunch istället för en timma som idag.

I övrigt kommer jag att jobba med lite andra saker än jag gör idag, men jag kommer ändå hålla kvar mycket vi det krevativa i text- och bildbehandling som jag gillar.

Jag var där och hälsade på igår igen och jag har varit där vid ett flertal gånger tidigare pga att en gammal väninna och jobbarkompis är ekonomichef och vice VD på företaget, så vi brukar luncha ihop där ibland.
Igår fick jag träffa några av säljartjejerna som jobbar uppåt landet och de välkomnade mig verkligen. Det kommer bli bra det här, samma humor är ju viktigt.. ;-)

Jag kommer bara att nämna företaget en gång här, eftersom jag kommer att fortsätta med principen att inte prata om företaget i bloggen mer än väldigt ytligt, av respekt för alla inblandade, men jag kommer nog inte kunna låta bli att berätta om allt som jag kommer att vara med om där, för det kommer nog bli en hel del nya spännande saker.



8 kommentarer:

  1. Alla lyckönskningar!

    SvaraRadera
  2. Wohooo!

    GRATTIS!

    Jasså du och Ewa ska bli kompanjoner :-) Vad himla kul.

    SvaraRadera
  3. Innerligt GRATTIS! och lycka till.

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅhhhhh!!! Spännande!
    Ser ju superfint ut!
    GRATTIS!
    KRAM!
    GRATTIS!
    KRAM!
    GRATTIS!
    Så glad för din skull!
    KRAAAAAM!!!!

    SvaraRadera
  5. Tack så himla mycket på er! :))

    SvaraRadera
  6. WOWO WOW Äntligen Marie, som vi har pratat emellanåt o byta, YES YIPPIEEE SÅ ROLIGT. Och Vilket ställe oxå.... Jag hade inte fått ut någon Lön!!!! Bara älskar=) ETT STORT GRATTIS TILL DIG. Lyckoönskningar KRAM

    SvaraRadera
  7. Pia, **haha** ja du.. vi får se om jag också blir inredningsnörd när jag jobbar där. Risken finns nog.
    Du får komma och shoppa en massa.. ;)
    ...och TACK!

    SvaraRadera