21 februari 2011

Busy vecka!

Vissa veckor har man inte ett dugg inplanerat, jag förutom det vanliga vardagliga då med hämta/lämna på dagis, handla, tvätta, diska, putsa, damma, varje dag är det detsamma! ♫ (Ni med mig på fejjan vet att jag redan dragit det här skämtet. Sorry.)

...men den här veckan är det något nästan varje dag faktiskt.
I eftermiddag är det lite fika hos Bästa Pia. Pia är SUPERduktig på att bl a scrappa och sy, kolla in hennes pysselblogg Fiolina!

Imorgon är det lunch med en f.d kollega och en nuvarande. Ska bli trevligt, jag är för dålig på att träffa gamla vänner, kollegor och bekanta. Det bästa är när DE tar tag i det, för då blir det av!


onsdag är det lite lekdate för prinsen med en av grannpojkarna, som även är en av de pojkarna som föddes ungefär samtidigt som Mille och vars mamma jag alltså gick hemma och var mammaledig med.
Vi var tre tjejer som var hemma samtidigt och det är lite samma där, som med problemet ovan, att vi säger att vi ska träffas och att killarna ska få leka, men sen blir det inte av - TROTS att vi bor på samma gata! SÅ dåligt.. det är ju inte så att man inte har tid liksom, det bara "blir inte av".

Torsdag är nog enda dagen som inte är bokad nåt på, men då ska vi säkert åka och handla eller nåt sånt.

fredag ska Fia vara föräldraledig, för Mille ska på återkontroll för sina öroninflammationer. Förhoppningsvis kommer det inte visa något. Jag vill verkligen inte att han ska bli något "öronbarn", men hellre att de hittar det och åtgärdar det, än att han går och alltid blir sjuk och kanske får dålig hörsel på köpet.
Ni som känner mig vet ju hur JAG är och hur kasst jag hör emellanåt.
- Va va VA!? Majja i ett nötskal..

Resten av dagen ska prinsen och hans mamma sedan spendera med bästa polaren Alvin och hans mammor (U go, girls) på Leos Lekland. Gissa om det kommer att vara uppskattat! Han påpekar att det är just Leos vi åker förbi, VARJE gång vi åker den vägen.
..och vad ska JAG göra på fredagen då?
Jobba så klart. JAG får ju inte följa med...

lördag ska hustrun åka på ännu en bortamatch (jag nämner inte ens hur det gick på den förra matchen) med efterföljande lagfest.
Jag och prinsen åker ned till Bua och hälsar på, kanske kan jag t o m boka tid med bästa moster Flo för att klippa mig. I neeeeeed!!
...sen kommer det som nog är mest spännande på veckan för Mille; han ska stanna och sova över hos mormorfar Oja&Lars. Första gången utan att vi också sover över.
Jag tror det kommer gå jättebra, det är nog mest mamma som är nervös att han kommer vilja åka hem eller nåt sånt, men det är ju bara att trösta då. Inte svårare än så..

Hustru borta, prinsen hos mormorfar... vad ska JAG göra då tro?
Förslag? ..och förslaget måste innehålla en semifinal av Melodifestivalen!

söndag hoppas jag att mina föräldrar kommer hem med prinsen igen (vore trist om han blev bofast därnere för gott) för vi ska och simma på eftermiddagen som vanlig (Nu är han jätteduktig och simmar, dyker som bara hejsan, men bara på hans villkor.).

Jaha, det är veckan i långhet. Får se hur mycket som blir som planerat och vad som kommer att förändras...

2 kommentarer:

  1. Det konstiga är ju att det ska vara så svårt att hitta orsaker till och lösningar på en så "enkel" åkomma som öroninflammationer? Det känns inte direkt som att det inte är ett högprioriterat forskningsområde direkt :(

    Lycka till, med allt skojigt och förhoppningsvis positivt upplysande som händer framöver!

    SvaraRadera
  2. Nej DET är konstigt, det håller jag med om, något som är så vanligt bland ungar idag, av nån anledning.

    Tack tack! :)

    SvaraRadera