30 december 2010

Längtan

Den här veckan har prinsen sovit hos mormor Else. Morfar Anders har jobbat hela veckan så de har sovit själva varje natt. Allt har gått jättebra och Mille sover alltid gott hos dem. Han är en trygg liten kille som inte så ofta verkar ha hemlängtan, men i natt hade han vaknat och varit lite ledsen.
Mormor E hade frågat vad han tänker på och då svarade han:
- Jag tänker på mina mammor...

Åååhhh... guuuu´vad man längtar och älskar när man hör en sån sak!

Igår mötte jag dem efter jobbet då de var på Leos Lekland med kusinerna Andreas och Alex och moster Helen (Tack igen Helen, för all hjälp igår!) och det första Mille gör när han får syn på mig där är att grimasera surt och vill inte Alls säga hej till mig.
Vid de tillfällena känner man sig rätt liten som förälder och då vet man att alla andra är mycket roligare.

...men som sagt, så hör man en sån sak som hände i natt. Då vet vi att han nog gillar oss lite i alla fall..

2 kommentarer:

  1. Men gu' så gulligt!! Jag blev alldeles tårögd när jag läste, för jag såg det liksom ur Milles ögon också. Att han saknade er...

    KRAMS!

    SvaraRadera
  2. Det blev jag också när jag fick höra det..
    Gu´vad man älskar sina barn, helt enkelt!

    SvaraRadera