9 december 2010

Jag överlevde

Jag överlevde det lilla ryggskottet, som troligtvis var nåt annat konstigt, tack och lov. Jag har fortfarande lite ont och jag låter onekligen ganska skumt när jag reser eller sätter mig. Det är tur folk vet vad som har hänt i alla fall, annars skulle jag nog få ganska många skumma blickar. :-)

Det är ju julklappsdags i övrigt och jag har verkligen INGEN koll på vad folk önskar sig. Jag har inte haft nån slags julstämning alls hittills och därför knappt ens hinna orkat tänka på allt, men nu är det väl dags.
Så, har ni några önskemål så hör av er. (Detta gäller ju främst er som är närmast sörjande då, även om alla ni andra också självklart är välkomna att önska saker av mig, sen om ni får dem är ju en annan femma.)

Vad mer då?

Inga nya besked på jobbet än, det var en inledande förhandling igår med facket och imorgon bitti ska vi tydligen få lite mer info. Jag tror inte något är klart än dock.

Hur skulle NI ha gjort om ni drabbades av ett varsel, eller har du redan råkat ut för det någon gång?
Jag känner mest att jag jobbar vidare som vanligt och det verkar de flesta här göra också. Det går inte att gräva ned sig känns det som.
Que sera, sera... ungefär.

3 kommentarer:

  1. Japp ta det Que sera, sera du tjejen för det är ju liksom inget man kan göra åt det. Det är ju bara att vänta fast det kan kännas jobbigt, bara att härda ut skiten rent ut sagt. Vad är det för besked du förresten väntar på?
    :)

    SvaraRadera
  2. jag börjar bli lite skraj faktiskt. jag menar, jag är (av eget val förstås) inte med i facket och vet inte om firman förhandlat bort LAS? mjau...

    SvaraRadera
  3. Malin: beskedet gäller vilka på företaget som får gå efter ett varsel förra veckan. :( Inget kul besked alltså.

    Ullisen; jag har mailat dig!

    SvaraRadera