19 november 2010

..och nu?


Natten blev lång med resultat VAB idag också. Jag har VABat måndag och fredag och Fia i onsdags. Tisdag och torsdag var prinsen på dagis, så något rörig har den här veckan varit... kan man säga.

Idag är det tänkt att jag, hustru och de två vännerna Nina och Marina ska gå och titta på Harry Potter och dödsrelikerna på bio. Det tog ett tag att få biljetter och en hel del trixande, men till slut lyckades vi.
Det jobbiga blev ju helt plötsligt att prinsen blev sjuk igen och nu står man där med det dåliga samvetet - gå på bio och lämpa över Mille på mormorfar E&A och låta dem ta hand om sjuklingen - eller helt enkelt stanna hemma och strunta i att gå på bio?!
Vilket väljer man?

Jo, det första alternativet - men ENBART pga att mormor E sa att det är ok och att de har lovat Mille det hela veckan, då kan man inte bara bryta det löftet!
Det har ju hon delvis rätt i, men man lämnar inte bort ett sjukt barn heller.

Meeeen.... nu är det alltså gjort. De åkte nyss och skulle handla, laga mat och sen åka till husvagnen i Ulricehamn. Så klart att Mille hellre ville åka med dem än att stanna med mig. ..och sen var han mycket piggare nu dessutom.

Så nu sitter jag här och äter lite sen lunch, funderar på om jag ska vika tvätten, hänga upp en annan maskin tvätt, surfa eller kolla på lite serier som jag har inspelade. Svåra val. ;)

...fast mest kommer jag fördriva tiden med att brottas med samvetet över att ha skickat iväg en prins när vi själv ska på galej.. *hmm*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar