29 juni 2010

Trasig diskmaskin

Ett par dagar innan midsommar diskade jag en disk med ett program jag vanligtvis inte använder (vi kör alltid snabbprogrammet) och när jag öppnade luckan på diskmaskinen efter programmets slut så kom det ingen ånga.
Jag tänkte inte så mycket på det, eftersom jag inte använder det programmet i vanliga fall trodde jag att det skulle vara så.

Tills dagen innan midsommar och jag körde det vanliga programmet och samma sak hände igen...
Något fel alltså.

Jag diskade flera gånger, men ingen värme. Så kul så.

Midsommar = hemifrån = ingen disk.
Midsommar över = hemma = mycket disk.

Jag ringde reparatör´n och fick veta att det är värmeelementet som gått sönder och att det kostar mellan 1500-2000 pix att laga.
En ny maskin går på det dubbla ungefär.

Ny?
Gammal lagad?
Ny?

Inget svårt beslut, även om det är oväntade pengar så här inför semestern.

Så igår var vi iväg och kollade på en ny och självklart har de inte den maskinen i lager som vi funderar på att köpa. 5 juli ska de dyka upp, om vi har tur.

...och gissa vem som är diskansvarig hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar