12 mars 2013

Siffror och temperaturer

Barn säger ju alltid roliga saker, genomtänkta ibland, mindre genomtänkta andra gånger, men oftast blir det väldigt roligt.
Imorse var det prinsens tur när vi satt i bilen på väg till dagis:

Jag: - Mille, vet du hur kallt det är idag? Det är minus 11 grader ute! *brr*
Han: - Jaså, jag trodde bara det var minus tio..
Jag: - Ja det kan man ju tycka känns lite skillnad. Fast nu vill jag ha plusgrader istället.
Han: - Det vill jag också, som nu, fast 10 plus 15 grader.
Jag: - Jag skulle vilja ha plus 20 grader, som det är när det börjar bli sommar.
Han: - Jag vill ha plus 50 grader.
Jag: - Fast det är väldigt varmt, så skulle man nästa koka upp.
Han: - Då vill jag ha plus 32 grader!
Jag: - Ja DET är lagom, lite varmt, men det är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar